piątek, 13 grudnia 2013

"Nie pokój, a miecz"

W dzisiejszym spotkaniu uczestniczyło 10 osób: Zdzisław, Gosia, Terenia, Krystyna, Małgorzata, Paulina, Jan, Wiesiu, Bartek i mocno spóźniony Darek. Na rozpoczęcie Wiesiu pomodlił się w imieniu nas wszystkich. Zdzisław powiedział w skrócie o roboczym spotkaniu formującej się grupy streetworkerów, która powstaje przy toruńskim "Powrocie z U". Kilkoro spośród nas myśli o tym, żeby swoją pracą wspomóc powstający projekt, a później wziąć udział w jego realizacji, czyli pracować jako streetworker na ulicach Starówki.

Po krótkiej przerwie zaśpiewaliśmy trzy pieśni, do których słowa i muzykę napisał Wiesław. Potem przyszedł czas na wyczekiwaną przez niektórych rundkę o tym, co wydarzyło się w naszym życiu od czasu naszego ostatniego spotkania.

Ze spraw organizacyjnych, ustaliliśmy, że w przyszłym tygodniu 20 grudnia nie będzie piątkowej grupy! Za to, spotykamy się w sobotę 21 grudnia o godz. 16.16 na Wigilii w sali gimnastycznej przy ul. Jęczmiennej 10. Dobrze byłoby przyjść trochę wcześniej i pomóc Wojtkowi i ekipie "Wędki" w ostatnich przygotowaniach do Wigilii.

Dzisiejsze Słowo Jan odczytał z
Ewangelii Mateusza 10, 34 - 40
Nie mniemajcie, że przyszedłem, przynieść pokój na ziemię; nie przyszedłem przynieść pokój, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić człowieka z jego ojcem i córkę z jej matką, i synową z jej teściową. Tak to staną się wrogami człowieka domownicy jego. Kto miłuje ojca albo matkę bardziej niż mnie, nie jest mnie godzien; i kto miłuje syna albo córkę bardziej niż mnie, nie jest mnie godzien. I kto nie bierze krzyża swego, a idzie za mną, nie jest mnie godzien. Kto stara się zachować życie swoje, straci je, a kto straci życie swoje dla mnie, znajdzie je. Kto was przyjmuje, mnie przyjmuje, a kto mnie przyjmuje, przyjmuje tego, który mnie posłał.

Jezus nie przyszedł po to, żeby połączyć zwaśnione strony na ziemi. Nie uda się mieć pokoju z człowiekiem, który nie ma w sobie pokoju Bożego. Dlatego trudno jest o porozumienie między tymi, którzy wierzą Jezusowi, a tymi, dla których Jego osoba nic nie znaczy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz