piątek, 12 kwietnia 2013

Społeczność z innymi ludźmi

Terenia była dzisiaj pierwsza, później przyszli: Małgorzata, Zdzisław i Jan. Nieco spóźniony przybył też Bartek, który dołączył do nas tydzień temu. Zaproszony przez Zdzisława i zachęcony atmosferą, która, jak sam powiedział, spodobała mu się, postanowił zawitać do nas i dzisiaj.

Po modlitwie poprowadzonej przez Zdzisława, omówiliśmy krótko sprawy organizacyjne: aktualizację naszej strony internetowej oraz stan kasy po ostatniej imprezie i zakupach na dzisiejsze spotkanie. Przed tradycyjną rundką "jak minął tydzień", mówiliśmy o swoich uczuciach, których ostatnio doświadczyliśmy. Korzystaliśmy przy tym ze "ściągawki" uczuć, bardzo pomocnej listy zawierającej 101 przeróżnych uczuć:


Dzięki temu łatwiej było nam odtworzyć w pamięci minione wydarzenia i wiążące się z nimi uczucia.

Jan przygotował na dzisiaj rozważania na temat obszernego fragmentu z Pisma Świętego Starego Testamentu 1 Ks. Królewska 17, 18, 19. 

Eliasz miał dobry czas z Bogiem. Pan sprzyjał Eliaszowi i opiekował się nim. Wystarczyła jednak groźba królowej Izabel i Eliasz stracił ufność, jaką pokładał w Panu. Eliasz jest przekonany, że tylko on sam stawał w obronie Jedynego Boga, dwukrotnie więc powtarza:

1 Ks. Królewska 19: 10, 14
Gorliwie stawałem w obronie Pana, Boga Zastępów, gdyż synowie izraelscy porzucili przymierze z tobą, poburzyli twoje ołtarze, a twoich proroków wybili mieczem. Pozostałem tylko ja sam, lecz i tak nastają na moje życie, aby mi je odebrać.

Być może Eliaszowi zabrakło społeczności z innymi ludźmi. Człowiekowi potrzebna jest też grupa przyjaciół, aby mógł dzielić się z innymi, rozmawiać, dyskutować i wspólnie wzrastać.


4 komentarze:

  1. Serdecznie witam wszystkich,którzy zaglądaja na stronę Gedeon.Jestem Bartek niedawno dołaczyłem do Grupy z osobistych względów1)Chcę pomagac w walce z uzależnienien-porady2)Wiem co oznacza uzależnienie i jakie są jego konsekwencje3)Jeżeli jest osoba zainteresowana mogę ukierunkować jak zbudowac Fundament Trzeżwości.Moim zdaniem każda Osoba uzależniona powinna zadać sobie pytanie"Z jakiego powodu weszła na drogę uzależnienia,co się od tego czasu zmieniło w jej życiu i co będzie jak nie stanie się trzeżwa/trzeżwy. [Proście a będzie Wam dane,kołaczcie a otworzą] Bartek P.S. Serdecznie pozdrawiam Wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  2. Bartku,
    Od Zdzisława dowiedziałam się, że byłeś na piątkowym spotkaniu grupy (19 kwietnia). Niestety, ja nie mogłam przyjść. Gdyby nie sprawiło Ci kłopotu i mógłbyś napisać krótko, jak przebiegło to spotkanie, byłabym Ci bardzo wdzięczna. Jeśli wyślesz ten tekst na adres: grupa.gedeon@gmail.com , to zamieszczę go, jako kolejny wpis na naszym blogu.

    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj na grupie byliśmy we dwoje, Zdzisiu i Bartek.Zaczęliśmy od Modlitwy,modliliśmy się za Wszystkich z grupy,za osoby uzależnione,za naszych przyjaciół i rodziny.Dużo czasu zajęła nam rozmowa o uzależnieniu,Nasz Lider-Zdzisiu ma jakąś koncepcję o której opowie Wszystkim na grupie...Z kolei ja jak ww napisałem jestem od tego aby pomagać Osobom uzależnionym i współuzależnionym.Zdzisiu chciał puścić film-tytułu niezdradzę-mam nadzieję że Wszyscy razem go obejrzymy. Od siebie dodam że jestem wdzięczny Bogu że mogę pomagać, dawać Wsparcie.Według mnie jest kilka metod wyjścia z Uzależnienia, każdy może zbudować solidny Fundament Trzeżwości,a dla zachęty dodam że Wiara jest kluczem nietylko w walce ale i w życiu codziennym.Pod koniec spotkania znowu się modliliśmy i omówiliśmy jak nam minął tydzień. Pozdrawiam Bartek.

    OdpowiedzUsuń
  4. 57 yrs old Desktop Support Technician Florence Norquay, hailing from Fort Saskatchewan enjoys watching movies like "Christmas Toy, The" and amateur radio. Took a trip to Historic Fortified Town of Campeche and drives a Delahaye 135 Competition Court Torpedo Roadster. YOURurl.com

    OdpowiedzUsuń