piątek, 25 października 2013

Pomocna dłoń

Na nasze spotkanie zawitał nowy uczestnik, który zapewniał nas, że znalazł się tutaj wyłącznie przez przypadek. Od nas usłyszał, że my nie wierzymy w przypadki. Zdążyliśmy się poznać z imienia i Marek wyszedł, gnany tylko sobie znanymi, ważnymi sprawami. Przed wyjściem jednak, pożegnał się i obiecał przyjść jeszcze, bo jak powiedział, wyczuł wśród nas przyjacielską atmosferę i spodobała mu się ona. Szkoda, że nie został i nie posłuchał z nami nowej pieśni w wykonaniu Wiesia. Tradycyjna rundka przebiegła szybko, bo zrezygnowaliśmy z pytań i komentarzy.
Dzisiaj nie było z nami Jana, więc Zdzisław przeczytał nam dwa fragmenty z Pisma Świętego, które cudownie podnoszą go na duchu w ciężkich chwilach, których teraz wiele doświadcza:

Psalm 23 
Psalm Dawidowy. Pan jest pasterzem moim, Niczego mi nie braknie. Na niwach zielonych pasie mnie. Nad wody spokojne prowadzi mnie. Duszę moją pokrzepia. Wiedzie mnie ścieżkami sprawiedliwości Ze względu na imię swoje. Choćbym nawet szedł ciemną doliną, Zła się nie ulęknę, boś Ty ze mną, Laska twoja i kij twój mnie pocieszają.Zastawiasz przede mną stół wobec nieprzyjaciół moich, Namaszczasz oliwą głowę moją, kielich mój przelewa się. Dobroć i łaska towarzyszyć mi będą Przez wszystkie dni życia mego. I zamieszkam w domu Pana przez długie dni.

Księga Izajasza 40, 28-31
Czy nie wiesz? Czy nie słyszałeś? Bogiem wiecznym jest Pan, Stwórcą krańców ziemi. On się nie męczy i nie ustaje, niezgłębiona jest jego mądrość. Zmęczonemu daje siłę, a bezsilnemu moc w obfitości. Młodzieńcy ustają i mdleją, a pacholęta potykają się i upadają, lecz ci, którzy ufają Panu, nabierają siły, wzbijają się w górę na skrzydłach jak orły, biegną, a nie mdleją, idą, a nie ustają.

Po krótkiej przerwie rozpoczęliśmy zabawę – ćwiczenie, które poprowadziła Małgorzata. Każdy z nas miał przygotować obrys swojej dłoni, a wszyscy pozostali mieli wpisać w ten obrys trzy rzeczy, które lubią we właścicielu dłoni. W ten sposób mieliśmy obdarować siebie nawzajem kilkoma miłymi słowami.


Kiedy czytaliśmy na głos nasze wpisy, niektóre z nich nas zaskoczyły, inne wywołały uśmiech na twarzy, a wszystkie razem sprawiły nam dużo radości. Na zakończenie zaśpiewaliśmy jeszcze wspólnie jedną pieśń i każdy z nas pomodlił się w prostych słowach.


2 komentarze:

  1. Otwartość,Szczerość,Przyjażń,Szacunek wobec siebie i innych osób oraz głęboka Wiara to podstawa życia. Bardzo podoba mi się nasza grupa, pozdrawiam Bartek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bartku, wszyscy budujemy naszą grupę i miło usłyszeć o sobie dobre słowo :)
    Pozdrawiam, Małgorzata

    OdpowiedzUsuń